Thursday, 15 December 2011

tinggi ? hehe !

attention kepada yang pendek kurang tinggi sahaja. 


aku segan nak ngaku sebenonye. aku tak tinggi, tak jugak pendek ! *taknak kalah!


157 cm tu kategori ape ek ? pendek atau tinggi ? kalau pendek, sile sebot slow2 and kalau tinggi sebot pakai mikrofon ok. hehe ! kalau dekat sekolah dulu if ada sesiape yang mention pasal pendek, aku antara yang akan terasa and lepas tu aku senyum sorang2. yela kan, menceriakan diri sesudah terasa diri ini terlalu bonsai ! *sad face


walaupun aku pendek, aku nak share la jugak entry pasal macam mana nak jadi tonjang. tak sedar diri jugak aku ni rupanya.


1. senaman ! from apa yang aku tau, fokuskan senaman dekat bahagian belakang badan. pole-dancing pon oke. eh tak tak ! makin bantut lak karang ! hehe.


2. consume diet hasil tenusu. susu memang terbaek! selain boleh meninggikan korang, benda alah tu pon boleh merampingkan badan. wah, nampak seperti gemuk disitu. kalau boleh, setiap kali sarapan makan roti dengan cheese. 


3. elakkan kafien. makanan2 macam kopi, choc tu boleh halang tulang nak serap kalsium. ye aku tau coklat tu sedap. sila makan kalau nak kekal pendek rendah. terima kasih.


4. tidur yang cukup ! tetapkan limit untuk berfb-ing ye ! sebab kalau tak cukup tido, paham2 jela ye. paling kurang 6 to 7 hours. 


last but not least, lompat2. aku taktau kesahihan 'fakta' ni tapi jangan marah aku kalau kaki korang sakit2 n tak tinggi2. nyahaha ! basically, ada yang still boleh tinggi if masih belasan tahun n awal 20-an. tak terkecuali, yang aktif sukan. kalau rasa2 takde ciri2 yang kat atas, sila pasrah. hehe. kalau rendah tak semestinya huduh kann? petite itu comel ! 



0 orang buat demo: