Monday, 5 March 2012

" I follow you, you wajib follow I baleks ! "

hai aweks n pakwes. motip ' s ' tu ? plural la hoi, plural ! heshes.





pernah nampak perkataan camtu kat group2 blogger ? tipu la takde. ade tak newbie yg tak main ' follow u, follow back ' ni ? kalau ade, aku respek sesangat. macam yg korang tau, newbie la yg selalu main follow2 ni.


as a newbie, aku rasa main follow2 ni memang patot la. sebab kite nak orang tau kewujudan blog kite ni walaupun blog tu still mempunyai tahap kelikatan hingus yg teramat ekstrem. ye, aku tau korang geli. sila layan diri kalau nak muntah, aku tak sediakan perkhidmatan baldi. wkwkwkwkw.


dalam dunia blogging ni cuma ada dua kategori blogger je; jujur n tak jujur. kalau yg tak jujur tu, selalunye dia buat event bagai kat fb tajuk dia " u follow me, i follow u " pastu bila dah follow, dia buat dek je. n yes, aku selalu terkena. tahap kebangsatan kekejaman sangat tinggi di situ. ade jugak time aku blogwalking, blogger tu cakap " buat ape nak penat2 kan tangan follow orang yg tak follow kite ? " pada aku, tu betol jugak. tapi aku ni jenis tak kesah, n kadang2 aku pon tak ingat blog yg dah berkempen bagai kat fb tu follow aku balek ke tak. 


blogger2 senior memang tak minat la main follow2 ni, so jangan la sekali2 tulis kat shoutbox dorang pasal ni. haha. mati2 dorang tak follow. jengah2 tu ye kot. wallahualam. talking about segmen pulak k. kalau dah kat segmen tu ad syarat ' mesti follow semua blog yg join ' , then u must do it. nak2 kalau ade antara blogger tu dah follow n tinggalkan tapak kaki kat komen tu. jangan la setakat pandang kosong je n buat gaye bajet retis sebab ingatkan orang follow blog sebab ke-best-an entry tu. 


remember k dearies, semua yg korang buat ad pemerhatinya. aku menulis bukan bagi pihak aku je, tapi aku tau ramai lagi newbie macam aku selalu kena camni. be fair, be honest dear guys. n lain ceritanya kalau blogger tu sendiri dengan rela jiwe raga beliau nak follow. last but not least, aku buat entry ni bukan nak mengutuk. cume memberi pandangan. lagipon ni blog aku. harhar. 


p/s: i love you dear readers n followers ! let's be friends ! hikshiks * gelak style bimbo

5 orang buat demo:

Diyana Norman said...

betol.... ai pun pnah kene!

CiK FizA said...

setuju~ memang macam tu kot kalau dah terkenal n byk follower. ada 1 blogger tuh, Cik Fiza pernah masuk blog dye. blog dye baru je dpt 1000 follower, pastu dye terus cakap n buat entry lepas nie xda lg istilah "i follow u, u follow back". Hurmm. kiranya dlu, sblom dye b'jya dpt follower seramai tu, mesti punya la dye guna istilah tuh. huu. ntah apa2. annoying je. =,='


**Kalau yg dh terkenal tu, diorang jarang la nak follow balik. selalunya terjah je kot. tapi x semua cam tu. yang baek tu follow la balik. maybe sbb nak bagi support kot. :))

Cik Fiza kalau follow tak kisah sgt org tuh nak follow balik ke tak. Hee. Hak masing2. Klau dye xnk, xkan la nk pksa. ye dak? Ngee :DD

##sory. t'pjg pulak komen nie. hee

Yuyu Ashari said...

@Diyana Norman, a'a, selalu nau terkena. *sigh

Yuyu Ashari said...

@CiK FizA, betol2. ade tu bajet je lebih. annoying sangat2. tapi biasenye, memang jarang blogger2 retis ni nk follow balek. :)

Izzah Dejavu said...

thumbs up ! kah9
^-^