Friday, 2 March 2012

Teacher, u've been so nice !

yes, seorang cikgu memang creature yg sangat hebak. 




nak membebel pasal karier kot. huhu. budak2 seangkatan aku mesti tengah busy fill in borang UPU. tarikh expired bulan April ni. so mari le kite berjemaah fill in. pilih baik2 ! good luck untuk korang. :)


ni salah satu karier, cikgu. yup, teacher is a noble person. sabar je diorang layan student2 kan. nak2 yg cam aku, selalu cabot kelas kimia. lalalala ~ bapak aku sebok suruh aku jadik pensyarah. n aku memang takkan n taknak tergolong dalam kategori pendidik sampai bile2 sebab :


1. aku tak suke orang yg banyak tanya. jadi cikgu ni memang kene sabor je kalau dapat anak  murid yg kaki tanye. ohh, aku memang tak boleh sabar sebab aku suke kan suasana senyap. elak anak murid aku kene penampo je sebab aku dah tak tahan sabor. haha.


2. aku sangat la mempunyai tahap kesabaran yg rendah. yes, berape banyak kali dah syaitonnirrajim sukses buat aku membebel sorang2 bile marah. ni yg aku cube perbaiki tapi memang susah. jadi cikgu memang kene sabar banyak nak2 student sekarang maken suke pedajal cikgu. tak berkat ilmu kalau pedajal cikgu ! ish2.


3. aku tak suke mengajar. macam mana nak jadik cikgu kalau tak suke ngajar ? aisimenn. aku selalu susah nak menerangkan. so, kalau aku jadik cikgu, haram la anak murid aku nak paham ape aku ajar kan. dah konfem2 dapat f time exam. harhar.


yang paling penting. . . 


4. aku tak minat langsung nak jadi cikgu. aku ada cita2 aku sendiri n i'll strive for it. insyaALLAH. :)


p/s: to my cikgus, i love you !




6 orang buat demo:

Diyana Norman said...

same lah... x suke jd ckgu sebb dengan senangnye rse nk lempang murid2 haha.. last2 plih jd engineer. pilih yg terbaik..which ur best at. ikot kata hati

Yuyu Ashari said...

@Diyana Norman

a'a, memang. kang ade kene saman lak. haha.

dyabunga said...

kalau rasa nk penampo student tak sesuai jd pendidik.hehe.. kang tak pasal2 dpt aduan dri ibubapa..haha

NahriNet said...

salam..
berminat utk beli domain utk blog ni tak?

cth

www.matakaca08.com


if berminat blh email ,sms or call saya ye

email : sales@nahrinet.com

hp : 019 979 7070

thanks

Cik Nur said...

Cik Nur xboleh jadi cikgu..sebab garang cm singa...hihihi

Dania Eryati said...

semoga berjaya capai apa yang awak impikan...